Tajemnice grypserki

Tajemnice grypserkiTatuaże – trwałe znaki, napisy i rysunki na ciele są nieodłącznym elementem rzeczywistości więziennej. Powstają one przede wszystkim przez tatuowanie skóry, choć niekiedy także poprzez blizny powstałe wskutek celowych nacięć lub poparzeń. Tatuowanie się członków kultury więziennej nie jest obowiązkiem obwarowanym normą grupową i zdarzają się ludzie nie posiadający tatuaży. Jest to wyraz swoistej grypserskiej obyczajowości. Przedstawiamy Wam fragment książki Macieja Szaszkiewcza „Tajemnice grypserki” wydanej w 1997r. – dotyczącej właśnie więziennej grypsery.

Jeśli chcecie wiedzieć, co znaczy cynkówka, świr lub kropka za uchem pobierzcie tę publikację. Jednocześnie informujemy, iż publikacja ta po przeczytaniu powinna zostać przez Was skasowana. Miłego czytania!

pobierz: grypserka.zip [3,51 MB]
hasło: tatuaze.net.pl

   

Może Ci się spodobać...

18 komentarzy

  1. marcin pisze:

    dobre:D

  2. czarna pisze:

    jakie hasło?

  3. czarna pisze:

    a już zauważyłam :)

  4. zielony pisze:

    jakie jest hasło???

  5. zielony pisze:

    poda mi ktoś te hasło wkońcu??? może admin bedzie tak miły???:))))

  6. hasło pisze:

    Widać, że jesteś zielony. Przejrzyj na oczy. Hasło to: tatuaze.net.pl. Jest napisane pod linkiem do ściągania.

  7. JuRaSBP pisze:

    Hmmm po przeczytaniu zamieszczonych tam kilku stron stwierdzam ze ktos kto go pisał musiał mieć pojęcie o Subkulturze Więziennej więc dla takiego kogos H** W DUPE … Ja osobiscie siedziałem ale mam o tym pojęcie apropo nawet jesli ten k***s tyle spamiętał to tylko jest tam 65% PRAWDY … Nigdzie nie znajdziecie artykulu o zyciu wieziennym chyba ze czlowiek sie rozpruje to wtedy lecz takiego przypadka nie widzialem bo albo jest h** albo czlowiek HOMO SUM :)

  8. JuRaSBP pisze:

    Znaczy Dla takiego kogos „H** W DUPE” Dla kogos kto siedzial nie dla kogos kto pisal bo sie nasluchal … Chociaz nie wroze mu wielkiej przyszlosci w kryminale … pozdrOOO :D

  9. git pisze:

    juras ty chyba siedziales ale na ochronkach

  10. jpwariat pisze:

    juras ty chyba siedziałeś na kamczacce hi hi stary wariacie i ześ sie nasłuchał śmiesznych opowieści

  11. al pisze:

    Sprzedam książkę Tajemnice Grypserki – Maciej Szaszkiewicz
    Zabójcy i ich ofiary – Wydawnictwo IES Kraków

    Kontakt: delight@wp.pl

  12. Rabin pisze:

    W ostatnim “Dużym Formacie” (10 grudnia 2009) – dodatku do Gazety Wyborczej jest artykuł “Możecie mnie już puścić” o kolesiu zwanym “Orzech”. Facet siedzi już 36 lat i uważany jest za ojca polskiej grypsery.

    @JuRaSBP: Przyszłość w kryminale? Heh, dobre.

  13. jakies pisze:

    ktos kto to wrzucil jest zwykla rura to co bylo za kratami powinno tam zostac a nie jakis kondon sprzedaje gryps

  14. delight pisze:

    Sprzedam Tajemnice Grypserki oraz Zabójcy i ich ofiary, wydawnictwo IES. kontakt: delight@wp.pl

  15. Monika pisze:

    ja ją chcę !! pewnie już za późno :(

  16. Przemek pisze:

    Debile a zwlaszcza ten Pan Juras ile masz lat 16 ?
    po pierwsze gryps to zadna tajemnica chroniona wiezniem
    gryps zna klawisz gryps zna sw to jest zbior zamienikow i zasad ustalonych przez ludzi dla ludzi tu nie chodzi o to ze ktos powie na miescie ze w wiezniu okno to lipo i tak dalej tylko chodzi o indywidualnosc ktora zostala odebrana wiec powstaja zasady i nazwy – a wy znawcy nie udzielajcie cie boscie lemoniada

  17. ARTUR pisze:

    TY SIE SAM SPRZEDAJ CO BYLO TAM NIGDY NIE MOZE ZOSTAC PRZEWALONE OBOWIZUJA PEWNE ZASADY

  18. ROBERT pisze:

    przemek dobrze mowi i jebac JURASA PEWNIE SIEDZIAL NA cwlowni

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *